Una mica d'història sobre L'Antiga Esquerra de l'Eixample
Al bell mig de la ciutat de Barcelona, trobem aquest barri delimitat, en els seus extrems nord i sud, per l’Avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes, i, en els seus límits est i oest, pels carrers de Balmes i Comte d’Urgell.
Conegut pels barcelonins per la seva àmplia oferta d’oci i restauració així com per la varietat del seu comerç.
El nucli original de l’Antiga Esquerra de l’Eixample el conformen la parròquia de Sant Josep Oriol i l’edifici de la Universitat de Barcelona.
Al voltant d’aquestes construccions el va desenvolupar, posteriorment, la resta del barri sota les directrius del Pla Cerdà.
La construcció de l’Hospital Clínic i la Facultat de Medicina, el 1907, i, més endavant, l’any 1935, la del Mercat del Ninot, va atreure multitud d’inversors interessats en la construcció d’habitatges.
A dia d’avui, és un dels barris amb major densitat de població de Barcelona gràcies a la seva ubicació ideal al centre de la ciutat i a la gran oferta comercial que s’hi ofereix.